Qualitative Friûl
Immagine della lingua nel Friuli occidentale: studio qualitativo sulla realtà linguistica friulana
Di implant cualitatîf rût e je la inchieste puartade indevant intal Friûl ocidentâl daûr de incarghe de provincie di Pordenon. Doprant la tecniche dai focus groups creatîfs, za doprade une vore dispès pes ricercjis di psicologjie e marketing, a son stadis puartadis a lûs un pocjis des motivazions profondis che a caraterizin l’autoposizionament linguistic dai abitants de aree, che a svariin in fedeltâts diviersis jenfri talian, furlan e venit. La aplicazion di cheste sorte di metodologjie, che e va a stimolâ la reativitât linguistiche dai feveladôrs che a vegnin fats interagjî in piçui grups omogjenis, e je une novitât assolude intal cjamp de analisi sociolinguistiche e psicolinguistiche e e propon tecnichis di inchieste che a puedin zovâ une vore ai studiôs interessâts ae investigazion dal rapuart lenghe-identitât.
Di impianto puramente qualitativo è l’inchiesta condotta nel Friuli occidentale per incarico della provincia di Pordenone. Impiegando la tecnica dei focus groups creativi, già ampiamente utilizzata per le ricerche di psicologia e marketing, sono state portate alla luce alcune tra le motivazioni profonde che caratterizzano l’autoposizionamento linguistico degli abitanti dell’area, oscillanti in fedeltà diverse fra italiano, friulano e veneto. L’applicazione di questo tipo di metodologia, che consiste nello stimolare la reattività linguistica dei parlanti fatti interagire in piccoli gruppi omogenei, rappresenta un’assoluta novità nel campo dell’analisi socio- e psicolinguistica e propone tecniche di inchiesta che possono rivelarsi di grande utilità per gli studiosi interessati all’indagine del nesso lingua-identità.
A causa delle limitazioni imposte alla ricerca scientifica dal GDPR questo genere di inchieste sono oggi più costose e complesse.